Po sukcesie bezemisyjnego MG4 oraz SUV-ów MG HS i MG ZS, przyszła kolej na hybrydowy model, który może stać się poważnym rywalem dla takich gigantów jak Toyota Yaris czy Renault Clio.
Stylistyka i design
MG3 Hybrid+ czerpie inspirację z większego MG4, a jego sylwetka przywodzi na myśl linie Kii Rio i Mazdy 2. Kompaktowy hatchback dostępny jest w siedmiu kolorach nadwozia: od klasycznej bieli “York” po energetyczny żółty “Morning”. Co więcej, jego długość wynosząca 4,1 metra oraz proporcjonalna bryła czynią go atrakcyjnym wyborem dla miłośników miejskich aut z charakterem.
Wnętrze i komfort
Choć kabina MG3 Hybrid+ nie jest największa w swojej klasie, oferuje wystarczającą przestrzeń dla czterech dorosłych osób. Bagażnik o pojemności 293 litrów jest nieco mniejszy niż w hybrydowym Renault Clio, ale większy niż w Toyocie Yaris. Wyposażenie wnętrza stoi na wysokim poziomie, obejmując dwa wyświetlacze: 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 10,25-calowy centralny ekran systemu multimedialnego. Standardowo dostępne są również systemy takie jak Apple CarPlay, Android Auto, klimatyzacja, kamera cofania oraz adaptacyjny tempomat.
Technologie i bezpieczeństwo
MG3 Hybrid+ jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Standard, Excite i Exclusive. Wersja Standard obejmuje m.in. halogenowe reflektory, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, cztery porty USB, a także bogaty pakiet bezpieczeństwa MG Pilot z adaptacyjnym tempomatem i asystentem utrzymania pasa ruchu. Excite dodaje elektrycznie składane lusterka, dostęp bezkluczykowy i system audio z sześcioma głośnikami. Najbogatsza wersja Exclusive oferuje reflektory LED, kamerę 360 stopni, podgrzewane przednie fotele, monitorowanie martwego pola oraz ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu.
Napęd hybrydowy MG3 Hybrid+
Pod maską MG3 Hybrid+ kryje się zaawansowany układ napędowy składający się z silnika benzynowego 1.5 o mocy 102 KM oraz silnika elektrycznego generującego 136 KM. Łączna moc systemowa wynosi imponujące 195 KM, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8 sekund. Prędkość maksymalna to 170 km/h. Samochód korzysta z akumulatora o pojemności 1,83 kWh, co umożliwia częste korzystanie z trybu bezemisyjnego w warunkach miejskich. Średnie spalanie wynosi 4,4 l/100 km, co jest znakomitym wynikiem w tej klasie.
Konkurencyjne ceny
Jednym z największych atutów MG3 Hybrid+ jest jego cena. Model w podstawowej wersji Standard kosztuje od 87 950 zł, co czyni go najtańszą pełną hybrydą na rynku. Wersja Excite startuje od 94 500 zł, a najbogatsza wersja Exclusive kosztuje od 101 000 zł. To sprawia, że MG3 Hybrid+ staje się niezwykle atrakcyjną opcją dla klientów szukających ekonomicznego, ale jednocześnie dobrze wyposażonego samochodu miejskiego.
Gwarancja i serwis
MG Motor oferuje 7-letnią gwarancję na model MG3 Hybrid+, obejmującą do 150 000 km. Klienci mogą liczyć również na pakiet assistance oraz ochronę przed perforacją karoserii z powodu korozji. Taka oferta serwisowa daje dodatkowy spokój użytkownikom, którzy mogą cieszyć się swoim pojazdem bez obaw o nieprzewidziane koszty.
MG3 Hybrid+ to samochód, który może namieszać na rynku miejskich hatchbacków. Połączenie atrakcyjnej ceny, zaawansowanego napędu hybrydowego, bogatego wyposażenia i stylowego designu sprawia, że warto rozważyć ten model przy wyborze nowego auta. Dla fanów motoryzacji, którzy cenią sobie ekologię, oszczędność paliwa i nowoczesne technologie, MG3 Hybrid+ może okazać się strzałem w dziesiątkę. Pierwsze egzemplarze powinny trafić do polskich salonów już latem 2024 roku, a więc warto zacząć planować swoją wizytę u dealera MG już teraz.